Společnost tvrdí, že udělala nějaké velmi významné pokroky a vylepšení, avšak SEO konzultanti a společnosti se trošku potýkají s problémy s touto žhavou novou metrikou.
Moz, populární SEO nástroj, oznámil, že aktualizovali a vylepšili to, jak vlastně můžete měřit interní metriky, které se nazývají „doménová autorita (domain authority)“, skóre, které bylo určeno Moz, které by mělo zhruba určit, jak hodnotná je určitá doména, co se týče toho, jak dobře se hodnotí na Google a dalších internetových vyhledávačích. Podle této společnosti, aktualizace, která byla spuštěna někdy pátého března, byla provedena za účelem vytvoření daleko více důvěryhodnějšího výpočtu tím, že daleko lépe odstraní placené a spam odkazy, které měly za úkol „zmást“ daný výpočet.
Doménová autorita není žádné skóre od Google, a tento vyhledávací gigant jej také nepoužívá k určení hodnocení. A dokonce někteří SEO konzultanti a společnosti vyjádřili jisté zmatení v této oblasti.
Během minulých let, zvláště, když Google doslova „zabil“ jejich viditelné PageRank skóre, někteří v SEO komunitě použili „DA“, jak někteří mluví o doménové autoritě, která by měla plnit funkci náhražky za Googlův vlastní nástroj PageRank metric, ba dokonce i přes to, že Moz metrika nemá žádné propojení s Googlem.
Co je vlastně doménová autorita?
Russ Jones, hlavní vyhledávací vědec v Moz, popsal způsob, jakým změnili a aktualizovali některé technické parametry toho, jak vypočítávají tuto doménovou autoritu. „Nyní můžeme odstranit spam, vylepšit korelace, a, to je hlavní, můžeme aktualizovat doménovou autoritu, která by reagovala na všechny změny, které Google dělá,“ přidal.
Tady je přesně to, co se změnilo:
- Tréninkový set: Doménová autorita je daleko lepší v chápání stránek, které se nehodnotí pro jakékoliv klíčové slova, a je v tom lepší než kdy dřív
- Tréninkový algoritmus: Spíše než spoléhání se na komplexní lineární model, Moz přeskočil na neurální síť. To nabízí hned několik výhod, které zahrnují například daleko lepší a hladší model, který dokáže detekovat manipulaci s odkazy.
- Modelové faktory: Doménová autorita se nedívá jenom na počet odkazů, Moz přidal také skóre Spamu a také komplexní přerozdělení odkazů na základě kvality a provozu, spolu s celou škálou dalších faktorů.
A proč na tom vůbec záleží?
Jak jsme již zmínili výše, ve spoustě případech může být doménová autorita jistá distrakce pro SEO společnosti a konzultanty. Příliš často vídáme úplné SEO nováčky, kteří se zaměřují na doménovou autoritu od Moz, ptají se dokonce představitelů Google na to, jak mohou vylepšit své skóre doménové autority na jejich webových stránkách. Dokonce i když byl PAgeRank ještě tady, zaměření se na PAgerank Skóre od Google bylo také docela velkou chybou a zbytečným odváděním pozornosti SEO. A to je přesně ten důvod, proč Google „zabil“ Pagerank, nebo tedy alespoň viditelné skóre, aby již nešlo vidět pro SEO.
Reakce Komunity.
Russ Jones z Moz odpověděl na zpětnou vazbu z komunity a také napsal daleko detailnější příspěvek na blogu, který se jmenoval „Na obranu doménové autority“.
Reakce Google: Google nesdělil příliš mnoho o těchto novinkách. John Mueller z Google odpověděl na Tweet od bývalého Googlera se jménem Pedro Dias.
Zkrátka se Jon snažil být celou dobu vtipný, ovšem možná se i tak trochu snažil navést do Mozcast hlášení o fluktuaci hodnocení. Google jako celek není vůbec fanoušek doménové autority na základě jejich komentářů za minulé roky. Google musel dokonce popřít doménovou autoritu jako Google metriku minulý rok. A samotný fakt, že Google odstranil z nástroje PageRank skóre ukazuje, že preferují, aby SEO neztráceli čas zaměřováním se na nějaké skóre výpočtů založené na odkazech.
Závěrečné myšlenky.
Největší problém s doménovou autoritou je nedostatek pochopení některých částí komunity ohledně skóre. Příliš mnoho SEO cítí, že toto skóre je vlastně od Google. Dokonce i ti, kteří vědí, že jedině Moz používá toto skóre, mohou využít toto skóre, aby si kupovali odkazy, což je proti veškerým pravidlům Google. Google se velice snažil co nejvíce potlačit SEO a správce webů dál od zaměření se pouze na jednotlivé metriky a namísto toho po nich chce, aby se zaměřili na budování celkově lepších stránek a lepší zkušenosti uživatele s nimi. Zaměřováním se na nějaké metriky odkazů může tak trochu zastřít úsudek a může to odvádět pozornost od důležitějších věcí. Ale pokud plně pochopíte, co vlastně metrika Moze, doménová autorita, dělá a jak funguje, tak můžete mít další bod dat, který by mohl být na jednu stranu užitečný – POKUD je ale užitý správně!