Jak se vlastně stránka recenzí doktorů znovu vzchopila z „doktorské“ aktualizace Google?

Categories Nezařazené0 Comments

Internetová stránka ve výklenku zdravotní péče vidí jisté zlepšení poté, co odstranila plugin Google auto-překlad a schéma hodnocení z jejich přeložených stránek.
 
Prvního srpna Google vypustil algoritmickou aktualizaci (aka „doktorskou aktualizaci“) a od té doby spousta stránek, hlavně ty, které byly zaměřeny na oblast zdravotní péče, se pokouší najít způsob, jakým by vrátili zpět provoz na jejich stránky.
 
Naše stránka, doctoranytime.gr zakusila velmi silný úder od této aktualizace a byla to opravdu velká zkouška překonat ji a to nezmiňujeme ten opravdový stresový test pro náš byznys. Chceme se nyní podělit s našimi postřehy a metodologií, která by mohla této komunitě pomoci.
 
Naše stránka je v oblasti zdravotní péče, kde každý může najít informace o doktorech, vidět recenze od ověřených pacientů a sjednat si schůzku u doktora zdarma.
 
Od roku 2015 jsme systematicky neustále pracovali na našem SEO a byli jsme pyšní na náš úspěch a pokrok, až se jednoho dne všechno změnilo.
 

Co se vlastně stalo?

První srpen na nás dorazil a to pořádně!
Tato aktualizace byla o zajištění bezpečné cesty za velmi citlivými tématy jako je zdraví, finance a čímkoliv jiným, co by mohlo ovlivnit dobré zdraví a spokojený život uživatele.
 
Internetové stránky, které obsahovaly obsah okolo těchto témat, musí být extra opatrné, aby se náhodou nepokusily manipulovat s uživateli a vnutit jim nějaký produkt nebo službu, kterou by si jindy ani nekoupili.
 
To je to, proč jméno YMYL (Your Money or Your Life) bylo dáno zrovna těmto druhům internetových stránek.
 
Od té doby, co nás tato aktualizace zasáhla, jsme se domnívali, že jsme se nekvalifikovali jako důvěryhodný zdroj a naším hlavním cílem bylo znovu vybudovat naše E-A-T (expertíza, autorita, důvěra – expertize, authoritativeness, trustworthiness) dle nových standardů Google.
 

Impakt a vliv, který měla aktualizace na naší stránku

Měsíc po aktualizaci byly výsledky více než srdceryvné. Ztratili jsme zhruba v průměru padesát procent našeho organického provozu:
Organická trafika (srpen vs. červenec)

  1. Sedmdesát dva procentní pokles na našem blogu (články o zdraví a blogging návštěvníků)
  2. Čtyřiceti čtyř procentní pokles na naší obsahové stránce (informace o zdraví a medicínských tématech)
  3. Čtyřiceti sedmi procentní pokles našich stránek seznamů (praktičtí lékaři a kliniky)
  4. Čtyřiceti sedmi procentní pokles na naší produktové stránce (soukromé stránky doktorů a lékařů)

*procenta byla spočítána v několika aspektech, jistá časová proměnlivost a sezónnost byla zahrnuta)
 
Naše SERP v průměru pokleslo o pět pozic.

Jak jsme vůbec narazili na pokles na našem blogu a na našich obsahových stránkách?

Náš blog je subdoménou a většina z toho obsahuje glosy lékařských pojmů a článků od lékařů a náš návštěvnický blog.
 
Byli jsme si vědomi některých našich SEO problémů, ale věřili jsme, že to určitě neovlivní naši hlavní doménu.
 
Pokles byl ale tak dalekosáhlý, že jsme si velmi rychle uvědomili, co je tím jádrem všech našich problémů. Takže jsme byli donuceni konat tak, jako by to byla spamová webová stránka.
 

Co jsme udělali?

  1. Použili jsme „nofollow“ na každý odkaz, který by odkazoval z naší stránky na náš blog a vice versa.
  2. Použili jsme velmi odlišné footery na našem blogu a kompletně jsme jej oddělili od naší hlavní domény, dokud se obě dvě nestaly vlastními a rozdílnými entitami, se skoro žádnými propojenými odkazy
  3. Šli jsme velmi agresivně skrze vylepšení starého stylu a dalších procesech (nuke anebo noindex).

 
Také jsme se museli nějak vypořádat se strukturou našeho obsahu, jak na našem blogu, tak na naši hlavní doméně.
 
Falešně jsme zkombinovali úmysl něco DĚLAT (najít lékaře pro specifickou zdravotní obtíž aka „stránku seznamů“) spolu s úmyslem něco VĚDĚT (naučit se něco nebo se dozvědět o zdravotní kondici aka „stránka znalostí“) do jedné stránky, čímž jsme poněkud nešťastně poctili YMYL označení, které na nás dopadlo.
 
Takže jsme je kompletně oddělili a drželi jsme každou z těchto stránek zaměřenou na ten úmysl uživatele, který jsme chtěli, aby se objevil ve výsledcích vyhledávání.

  1. VĚDĚT: Čistý obsah se zdravotními informacemi o specifických lékařských a zdravotních stavech a kondicích s co možná nejmenší propagační destrukcí, jak jen to bylo možné.
  2. DĚLAT: Stránky seznamů jsme speciálně zaměřili na určité zdravotní kondice a stavy.

 

Co jsme také udělali

  • Zredukovali jsme počet našich propagačních CTA od čtyř do pěti na pouhé dva či dokonce jenom jeden.
  • Vytvořili jsme jistou politiku změn a velmi otevřeně jsme informovali o tom, že potvrzujeme a ověřujeme veškeré informace o zdraví.
  • Vylepšili jsme biografické informace našich autorů
  • Spolupracujeme s lékaři, kteří nyní hodnotí všechen obsah a přidali jsme je jako recenzisty (dokonce i uvnitř schématu)
  • Odkázali jsme na profily autorů a jejich autorské stránky (jenom s jejich biografickými informacemi) a také s jejich stránkami (pokud to bylo možné).
  • Přidali jsme formuláře, kde jsme žádali o nějakou zpětnou vazbu od lékařů i pacientů.

 
Jinými slovy jsme se ujistili, že se již nijak „nepereme“ s naším (a tím od Google) uživatelským úmyslem, ujistili jsme se, že naše propagační taktiky byl co možná nejvíce minimální, jak jen to je možné, a taky jsme získali co možná nejvíce zpětné vazby.
 

Jak jsme se dozvěděli o poklesu na našich stránkách produktových a seznamových?

Od samého počátku jsme identifikovali velmi závažný problém s našimi vybranými příspěvky (hodnocenými hvězdičkami) v bohatých výsledcích. Přestaly se objevovat pod každou stránkou lékaře ve výsledcích vyhledávání tak, jak se objevovali, a třicet tisíc ověřených recenzí od našich pacientů a zhruba pět tisíc od doktorů jednoduše zmizely.

Ztráta našich hvězdičkových hodnocení byla určitě polo-závislá s tím velikým poklesem, který jsme mohli spatřit jak na naší produktové, tak seznamové stránce a tohle se obvykle stává během velkých aktualizací. Tohle byl další velmi jasný signál, že jsme měli problémy s kvalitou a že jsme potřebovali opět zapracovat na našem E-A-T.
 
Po obsáhlém průzkumu a procházení příručky k hodnocení kvality Googlem hned několikrát po sobě jsme se rozhodli zaměřit se na tři základní aspekty našeho řešení.
 

1.Zkontrolovat on-line reputaci

Tohle bylo jedno z našich nejdřívějších doporučení a byl to velmi dobrý zdroj nápověd, které nám pomohly vytvořit personalizovaný E-A-T list „Co udělat“.
 
„Hledejte články, recenze, příspěvky na fórech, diskuzích apod., které byly napsány lidmi o vaší stránce. Pro podnikatele je zde spousta zdrojů informací o reputaci a recenzích. Tady jsou některé příklady: Yelp, Better Business Bureau (nezisková organizace, která se zaměřuje na důvěryhodnost podnikatele a charit), Amazon a Google Nakupování. Můžete se pokusit vyhledat specifické stránky pro hledání recenzí. Například můžete zkusit (ibm site:bbb.org) nebo „ibm.com site:bbb.org).“
 
Byli jsme opravdu překvapeni, když jsme našli hned několik recenzí na internetu od lidí, kteří tvrdili, že naše hodnocení lékařů jsou nedůvěryhodné. Mohlo by to být ono?
 
Naše politika recenzí je pěkně přímočará a děláme všechno podle knihy, takže jsme tomu nechtěli uvěřit, že by to mohla být pravda. A zjevná pravda byla taková, že jsme to vůbec neřekli našim uživatelům v nějakém velmi jasném a přátelském způsobu.
 
Proto jsme přišli s několika opravdu skvělými nápady na řešení této situace tím, že přidáme několik dalších informací, které by měly ujistit uživatele našich stránek. Naše zotavení proběhlo ještě před tím, než jsme měli vůbec čas implementovat nějaké změny, takže jsme věděli, že fakt, který zahrnuje několik špatných recenzí na internetu, není tak úplně důležitým aspektem našeho poklesu.
 
Ale i tak to byl velmi důležitý a dobrý zdroj informací a pomohl nám pochopit, co vlastně E-A-T na naší stránce je a kde bychom se na něj měli zaměřit.
 

2.Aktualizace strukturovaných dat a metadat

Po nějakém tom kopání jsme zjistili, že tady něco nehraje – něco vypadalo jako nějaký glitch v algoritmu.
 
Naše stránka měla dvě jazykové verze, a zatímco hodnocení hvězdičkami nefungovalo na naší hlavní stránce s jazykem naší země, stejně se ukazovali v přeložené verzi!
 
Tohle bylo velmi zvláštní, ale úspěšně jsme replikovali tento problém na multi-jazykové stránce našeho konkurenta v jiné zemi za použití proxy.
 
Poté, co jsme se ujistili, že hvězdičkové hodnocení funguje pouze v jedné jazykové verzi, jsme museli jenom přijít na to, proč se to tak děje, v našem případě, proč si tento problém zvolil naši hlavní stránku a ne tu přeloženou verzi naší stránky.
 
(Dokonce jsme začali i vlákno na fóru Webmastera, můžete se na něj podívat, pokud vás to zajímá).
 
Takže paralelně s našim E-A-T jsme začali pracovat i na našich strukturovaných datech pro případ, ýe by tam byl nějaký problém, který jsme přehlédli.
 
Takže, co jsme udělali:

  • Zkontrolovali jsme znovu všechna naše strukturovaná data, aplikovali jsme doporučená schémata a odstranili jsme co možná nejvíce varování.
  • Namísto používání cílených jazykových hreflangs jsme také přidali cílení jazyk-země a také x-výchozí, podle Příručky Google.
  • V sitemapě jsme uvedli pro indexaci jenom tu verzi stránky v hlavním jazyku.

 

3.Google auto-překlad

Ještě v lednu jsme vypustili verzi naší stránky v druhém jazyce. Přeložili jsme většinu našich zdrojů, ale stále jsme ještě před námi měli hodně práce. Takže jsme použili plugin od Google (auto-překlad) jako dočasné řešení.
 
Devatenáctého října jsme se rozhodli odstranit tento plugin, protože jsme měli důvod věřit, že to může tak nějak zápasit s procházeči. 

Objevila se tu velmi zajímavá diskuze a John Muller se také přidal pro ty, kteří to chtějí zhlédnout.
 
Tenkrát nikdo z nás vůbec ani nehádal, že by to mohlo být považováno za spam a upřímně, nevíme, jak že Google vůbec tyto stránky procházel. Byli jsme dostatečně opatrní při použití „rel=canonical“ a nenašli jsme vůbec žádné známky těchto stránek u indexace.
 
V každém případě to byla také jedna z našich změn.
 

Výsledky a klíčové poznatky

Zatímco spousta on-line SEO nástrojů mohla být nějak varována dvacátého šestého, jsme si stoprocentně jisti, že „aktualizace na Díkuvzdání“ se stala už dvacátého druhého, protože jsme byli svědky zotavení, které se konalo v reálném čase.
 
Nezískali jsme jenom zpátky náš SERP a provoz, ale nyní je nás výkon ještě lepší než předtím, za předpokladu toho, že jsme zvážili i jisté sezónní chování návštěvníků.
 
Mohli bychom jenom spekulovat, jako komunita, pokud byla tato aktualizace nějakou opravou nebo aktualizací odměny pro pořádné pracanty.
 
Ale z našeho úhlu pohledu a po několika týdnech můžeme říci, že změny fungovaly a že jsme určitě dosáhli zlepšení, jakého jsme nedosáhli nikdy předtím.
 

Blog a stránky s lékařským obsahem

Naše rozhodnutí zaměřit se na vyhledávací úmysl a stejně tak oddělit naše stránky byl totální úspěch!
 
Dostali jsme zpátky náš SERP pro naši obsahovou stránku „znalostí“ a jako odměnu jsme také byli ohodnoceni pro hledané výrazy, na které jsme cílili, a ještě na spoustu dalších, takže jsme dokonce i poskočili v několika pozicích.
 
Organická trafika stránek seznamů (cílené na specifické lékařské postupy)
 
Tento příliv se stal brzy sedmého října.
 
Organický provoz na obsahových stránkách (cílené na specifické zdravotní kondice):

Stránky produktů a seznamů

Dostali jsme zpátky naše hvězdy hodnocení a spolu s nimi i všechen náš provoz a SERP.

Věděli jsme, že pokud zvládneme získat naše hvězdičkové hodnocení zpátky, všechno se vrátí do normálu (a to se i stalo), takže jsme nikdy nepřestali pracovat okolo teorie „algoritmického glitche“.
 
Naše poslední změna ještě před aktualizací byla velmi drastická. Rozhodli jsme se kompletně odstranit schéma hodnocení z našich anglických stránek v očekávání toho, že by to dalo podnět procházeči, aby preferoval naší hlavní jazykovou stránku pro hvězdičkové hodnocení. A dva dny později se naše recenze hodnocení vrátily!
 
Dokud jsme nezjistili mnohem více o této aktualizaci, těžko se nám věřilo, že by to všechno spustilo schéma hodnocení. Pravý paradox byl v tom, že nyní nemůžeme replikovat tento problém u našich konkurentů jako předtím. Náhoda nebo ne, tato aktualizace s tím mělo co dočinění.
 

Další kroky

Napříč tomu, že jsme se vzpamatovali, budeme stále dál pokračovat a pracovat v tom samém směru. Jsou to zvláštní časy a my jsme byli svědky spoustě velmi rozporuplných chování. Zadruhé, tato zkušenost nám dovoluje lépe pochopit skutečný smysl E-A-T, i když stále ještě potřebujeme zapracovat na tom, abychom si věřili.
 
Sdílením našeho případu nijak nenaznačujeme, že by tyto změny fungovaly naprosto pro všechny, ale našli jsme jistou kouzelnou formuli zotavení pro naši stránku.
 
Klíčovým poznatkem je to, že každá změna, kterou jsme implementovali, udělala naši stránku daleko silnější, bezpečnější a zajistila daleko lepší zkušenost pro uživatele. A to je to, na co byste se měli zaměřit.

Jak se vlastně stránka recenzí doktorů znovu vzchopila z „doktorské“ aktualizace Google?
5 (100%)2