Google bude zacházet s nofollow odkazy a její vlastností jako s „nápovědou“

Categories Nezařazené0 Comments

Google oznámil v úterý, že dnes bude vlastnost nofollow odkazu (tedy rel=“nofollow“) hrát roli pouze jako „nápověda“ spíše než závazný příkaz pro účely hodnocení. K tomu všemu GOogle také přidává dvě nové vlastnosti odkazů k výše zmíněnému rel=“nofollow“, aby poskytl daleko více kontextu o obsahu, na který právě na webové stránce odkazujete.
 
Do této změny, jakýkoliv odkaz s rel=“nofollow“ vlastností, který byl přidán na webové stránce, tak nebyl počítán vůbec společností Google pro užití v jeho vyhledávacích algoritmech. Google ale uvedl, že nyní je čas na to, aby se vlastnosti odkazů zase o něco dál vyvinuly. Nové vlastnosti pro sponzorovaný obsah a obsah generovaný uživateli (UGC – User Generated Content) se připojují k nofollow odkazu, a tedy ty tři vlastnosti budou fungovat následujícím způsobem:
 
Rel=“Sponsored“: Nová vlastnost sponzorování může být použita k identifikaci obsahu na vaší webové stránce, které byly vytvořeny jako součást nějaké reklamy, sponzorství nebo další dohody kompenzace.
 
Rel=“ugc“: hodnota vlastnosti obsahu generovaného uživateli je doporučována pro odkazy v rámci generovaného obsahu uživateli, jako jsou například komentáře nebo příspěvky na fórech.
 
Rel=“nofollow“: Vlastnost NoFollow je nyní určena pro ty případy, kde chcete, aby odkaz na webovou stránku byl, ale nechcete, aby implikoval jakýkoliv typ zapojení či spojení, což zahrnuje zejména přenechávání kreditu pro hodnocení jiné webové stránce, uvedl Google.
 
Dnešek vs. březen 2020
 
Dnes bude GOogle zacházet s vlastností nofollow jako s nápovědou pro účely hodnocení. Což znamená, že Google může počítat odkaz jako kredit, zvážit jej jako součást analýzy spamu nebo pro jiné účely hodnocení webových stránek.
 
Druhého března roku 2020 bude GOogle používat tento typ odkazu také pro procházení a indexaci. To znamená, že Google jej použije jako „nápovědu“ pro to, co by mělo být indexováno či procházeno, avšak je lepší použít robots.txt nebo meta tagy pro tyto účely.
 
Historie.
 
Google zveřejnil vlastnost odkazu nofollow někdy v roce 2005 jako způsob, kterým chtěl bojovat proti komentářovému spamu. Poté rozšířil užití této vlastnosti na případy, kdy jej používal jako „označení pro k reklamě relevantní či sponzorované odkazy“, které vás mohly dostat do problémů kvůli podvodům s odkazy.
 
Nápověda vs. ignorace.
 
GOogle uvedl, že všechny tyto metody bude považovat za pouhé „nápovědy“ ohledně toho, jakým způsobem by měl zacházet s odkazy, namísto toho, aby to byla instrukce k ignorování odkazů. Společnost sdělila, že činí tyto změny, protože nyní může sbírat data ohledně individuálních odkazech, což zahrnuje také slova použitá v textu kotvy, a může tak vyhodnotit odkazy v souhrnu, aby lépe identifikoval odkazové podvody, zatímco by stále zvažoval signály vlastností odkazů.
 
„Odkazy obsahují velice cenné informace, které nám mohou pomoci zlepšit vyhledávání samotné, například tím, jakým způsobem slova v rámci jednotlivých odkazů popisují obsah, na který ukazují,“ uvedl Google. „Pokud se tedy podíváme na všechny ty odkazy, na které narazíme, tak nám to také může pomoci lépe pochopit nepřirozené vzorce v odkazování. Tím, že změníme celý model na model „nápověd“ již déle nebudeme přicházet o tuto důležitou informaci, zatímco stále budeme dovolovat vlastníkům webových stránek, aby nám indikovali, že některým odkazům by neměla být přikládána stejná váha, jako pro jejich vlastní či jiné.“
 
Změní se proto výsledky vyhledávání v budoucnu?
 
GOogle nám sdělil, že neočekává žádné podstatné ani drastické změny ve výsledcích vyhledávání, které by byly následkem této změny. Avšak Google je nyní schopen s tím, že se začne dívat na tyto data způsobem, kterým by hledal, jak vlastně využít tato data pro jeho algoritmy vyhledávání a hodnocení vyhledávání a samotná změna na zacházení s vlastnostmi odkazů jako s nápovědou dávají společnosti Google daleko větší flexibilitu v tom, jakým způsobem zachází s vlastnostmi těchto odkazů ve vyhledávání.
 
„Všechny vlastnosti odkazů – sponzorované, generované obsahem uživatelů, noFollow – se všemi je zacházeno jako s nápovědami o tom, které odkazy je třeba zvážit a které je třeba vynechat z vyhledávání,“ sdělil Google.
 
Není třeba žádná změna.
 
Dnes není třeba žádná změna pro vaše odkazy NoFollow, uvedla společnost. Můžete nechat vlastnosti Nofollow odkazů ve vašem obsahu generovaném uživateli či sponzorovaných odkazech. „Není tu vůbec žádná potřeba měnit jakýmkoliv způsobem NoFollow odkazy, které již nyní máte,“ avšak Google také posléze dodal, alespoň pro sponzorovaný obsah „doporučuje přechod na rel=“sponsored“, pokud nebo jestliže to bude vhodné.“
 
Podporováno několik různých vlastností odkazů.
 
Můžete nyní použít kombinaci jedné či více vlastností odkazů v jediném odkazovém tagu. Můžete tak označit jediný odkaz s rel=“UGC sponsored“ nebo rel=“nofollow ugc“. To první by bylo nápovědou Google, že tento odkaz přišel z obsahu generovaného uživateli a je sponzorován.
 
Vyústí to v daleko větší komentářový spam?
 
Google uvedl, že ne, tohle by nemělo vyústit ve větší komentářový spam. Google napsal: „Spousta webových stránek dovoluje, aby třetí strany přispívali obsahem již zaneseným spamem odkazů hned několika způsoby, proti čemuž se lze bránit například nejrůznějšími moderačními nástroji, které mohou být integrovány do spousty platforem pro blogy a lidské recenze. Vlastnosti odkazů „obsahu generovaného uživateli“ a „nofollow“ vlastnosti budou dále pokračovat v tom, že budou působit jako jisté opatření. Ve většině případů tento přechod na model nápovědy nezmění charakter toho, jakým způsobem zacházíme s těmito odkazy. Budeme s nimi obecně zacházet tak, jak jsme zacházeli s nofollow odkazy předtím a nebudeme je považovat pro účely hodnocení. Stále budeme pokračovat v pozorném a bedlivém přístupu k tomu, jak jsou používány odkazy ve Vyhledávání, stejně, jako jsme to dělali předtím a stejně, jako jsme to museli dělat v situacích, kdy nebyly poskytnuty žádné vlastnosti odkazů.“
 
Proč nás to zajímá.
 
Google nám sdělil, že by tu neměl být žádný podstatný dopad na výsledky vyhledávání, co by bylo následkem této změny. Pokud GOogle začne počítat s odkazy nofollow ve velkém a respektované webové stránky, které jednoduše implementovali nofollow pravidla jako blanketové pravidla, které nyní Google odteď počítá, můžete spatřit, že tyto odkazy se začnou pro tyto webové stránky počítat, pokud a kdy se Google rozhodne,  že změní způsob, jakým respektuje vlastnost nofollow. Například všechny externí odkazy na Wikipedii jsou nofollow, takže pokud se tyto odkazy začnou počítat a vy máte spoustu odkazů z Wikipedie, tak možná uvidíte menší zlepšení ve vašem hodnocení.
 
A v ten samý čas, můžete se vsadit na to, že tohle vyústí v daleko více práce pro vaši SEO agenturu. Nyní budete muset adaptovat vaše doporučení klienta ohledně toho, jaké vlastnosti odkazů byste měli aplikovat na specifické odkazy, na základě kritérií uvedených výše. Plus, poskytovatelé nástrojů, kteří měří odkazy, by se měli také co nejrychleji adaptovat na tuto změnu.
 
Vlastnost odkazu NoFollow byla jistým znakem SEO průmyslu pro skoro patnáct let a nyní se mění snad poprvé za celou tu dobu, a to opravdu velkým způsobem.